Sinterklaas intocht 2023

26 November 2023

Foto's: Sjoukje Hamstra en Dicky Out

Zaterdag 25 november was het zover. Sinterklaas kwam aan op Terschelling. De beide muziekverenigingen waren weer gevraagd om de intocht te begeleiden. John Jaspers was deze dag onze tambour-maître. Samen met Jubal stonden we om 10.45 uur klaar op de haven om Sinterklaas en zijn Pieten muzikaal te ontvangen. We speelden een paar Sinterklaas marsen en natuurlijk de andere Sinterklaas liedjes. We troffen het met het weer. Nadat Sinterklaas en zijn Pieten waren toegesproken door de burgemeester vertrokken we in optocht door West. Bij de Brandaris werd Sinterklaas begroet door aangenaam West en mochten wij nog wat meezingers laten horen. We eindigden bij de Stilen en hebben daar nog even bij de ouderen gespeeld. Vervolgens vertrokken we met de Arriva bus naar Midsland.
In de busgarage van Arriva werd de innerlijke mens goed verzorgt door Jetske en Donald Wijnalda namens de SAM.
Altijd weer fijn.
Vanaf de busgarage vertrokken we Midsland in. Daar kwam Max Zweekhorst ons versterken op het slagwerk. In de Oosterburen werd Sinterklaas toegesproken bij het polderhuis en speelden wij wat liedjes om vervolgens via de Zuid Midslandweg weer bij Arriva te belanden. Daar nog even een verwarmend drankje gedronken en vertrokken we met de bus naar Hoorn.
We starte daar op het Abt Folkertspad om vervolgens de Dorpstraat tot aan de Groeneweide door te lopen. Daar counterden we en liepen tot Ben van Alles. Daar stonden de Immelsmannen al klaar om Sint en zijn gevolg te verwelkomen. Ook daar speelden we nog wat Sinterklaas meezingers. Vanaf daar liepen we in optocht naar Zonneweelde. We hebben nog lang nagepraat onder genot van een hapje en een drankje.
Een lange dag maar altijd ook erg gezellig zo met elkaar! Volgend jaar staan we er weer.